להיות מורה

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

לפני שנה בדיוק התבקשתי ע"י המדריכים שלי להגדיר את עצמי כמורה, זה אתגר אותי אך הסכמתי.

היום כשבקשתי מסר עלה נושא המורה.

הרבה מושגים עוברים שינוי בתקופה זו גם "מורה".

מתבקשת הבנה והבחנה  – מורה תפקידו ללמד.

התוכן או המיומנות המרכזית והבסיסית שמורה מלמד היא בחירה.

ללא בחירה אין תהליך למידה אלא אילוף.

מורה מתבקש להיות מורה של מיומנויות.

המיומנות של אדם ללמוד, להכיר ולקבל את עצמו, חשובה כדי שיוכל לפסוע בדרך שלו ולצמוח בה. כך נבנים חוסן ואמונה פנימיים.

 

תלמיד בתקופה זו אינו במעמד נמוך מהמורה – זו תפיסה של אגו.

הלמידה בגובה העיניים והיא הדדית. הלמידה מאירה ופותחת עוד רבדים ותפקידה לייצר שפה פנימית נטולת משקעים וביקורת שתוביל לחופש פנימי וחיצוני.

בכל רגע נתון אדם הוא מורה ותלמיד זו הגדרה של חיים.

תפקיד המורה ללמד לבחור, לתמוך בדרך של התלמיד  ולהבין ששניהם בלמידה מתמדת בתוך הלא נודע.

מתבקשת הסכמה אישית לראות את המורה הפנימי/ת ואת התלמיד/ה הפנימי/ת ולחוות את ההרמוניה ביניהם.

יבורכו התלמיד והמורה בהסכמתם החדשה.
#רוחניות_בגובה_העיניים

10.9.21

עוד מאמרים
ק2
בחזרה למעלה